Ring 08-411 10 11 - välj 1 (Spärrservice)
Öppet alla dagar, dygnet runt.
Om du misstänker att du blivit utsatt för bedrägeri ska du kontakta oss direkt. Om du inte är kund hos oss, anmäl bedrägeriet hos din bank.
Misstänker du att du blivit utsatt för bedrägeri och vill spärra kort, Mobilt BankID eller andra tjänster. Har du upptäckt misstänkta transaktioner på ditt konto?
Öppet dygnet runt alla dagar.
Har du använt Mobilt BankID eller säkerhetsdosa på annans uppmaning? Har du lämnat ut dina koder från säkerhetsdosan?
Öppet dygnet runt, alla dagar.
Tänk då även på att meddela din arbetsgivare så att denne kan genomföra lämpliga åtgärder.
Om du blivit utsatt för bedrägeri så ska du alltid göra en polisanmälan på polisen.se eller på 114 14. Notera diarienumret från polisen. Det behövs när du reklamerar.
Det är alltid polisen som utreder brott. Vi bistår polisen i dessa utredningar.
Om du fått obehöriga transaktioner på ditt konto behöver du reklamera för att få pengarna tillbaka.
Report the fraud as soon as you discover it. Report it to us if you are a customer at Sala Sparbank, otherwise to your own bank. Please note. Always file a police report at polisen.se or at 114 14.
Are you currently being subjected to fraud?
Have you used Mobile BankID or a security token at someone else’s request? Have you given out your codes from the security token?
Open around the clock, every day
Open all days, all hours.
Ring 08-411 10 11 - välj 1 (Spärrservice)
Öppet alla dagar, dygnet runt.
Visste du att du kan rapportera fejk-sms? Du gör det genom att vidarebefordra dem till 7726 - ett gemensamt nummer för alla svenska telekomoperatörer. Hjälp dem stoppa bedragarna och att sms:et inte sänds till fler personer. Så gör du för att vidarebefordra: