Hoppa till textinnehållet

Hållbarhetspriset

Har ert företag ett starkt engagemang och vill påbörja eller utveckla ert hållbarhetsarbete?

Bakgrund

Vi vet att företag som tillhandahåller miljövänliga alternativ har en konkurrenskraft, som kommer att växa sig större och större framöver. Vi vill därför hjälpa företag i våra kommuner att ta nästa kliv inom hållbarhet, för att på så sätt skapa en långsiktig och hållbar tillväxt. Som ett led i det inför vi nu Hållbarhetspriset.

 

Ansökan

Hållbarhetspriset riktar sig till företag som har en stark vilja att utvecklas inom hållbarhet och som ser en långsiktig vinning i att integrera hållbarhetsarbetet, det vill säga social-, ekonomisk- och ekologisk hållbarhet i den dagliga verksamheten. 

 

Vill ert företag ta nästa steg i ert hållbarhetsarbete? Läs mer och ansök via formuläret längre ner på sidan. Ansök senast 30 april. Vinnaren får möjlighet att utveckla sitt företags hållbarhetsarbete tillsammans med en hållbarhetscoach.

 

Varmt välkomna med er ansökan! 

Juryn

  • Per Skargren, vd Sala Sparbank
  • Emma Tysell, marknadsschef Sala Sparbank
  • Fredrik Melin, företagsrådgivare och lantbruksspecialist, Sala Sparbank
  • Jyri Vasarianen, kreditchef Sala Sparbank
  • Annika Nelson Berg, Hållbarhetsansvarig Sala Sparbank
  • Fredrik Nilzén, Swedbank Sustainability Group
  • Linn Hemlin, Miljöstrateg Sala Kommun
  • Lina Salomonsson, Hållbarhetssamordnare Heby kommun 

Formella krav

  • Coachningen kan ske på plats eller digitalt, utifrån vinnarens önskemål.
  • Vinnaren ska påbörja coachningen under 2022.
  • Innehållet anpassas utifrån vinnarens verksamhet, önskemål och behov.
  • Vinnaren kan vara ett företag som ännu inte påbörjat sitt hållbarhetsarbete, eller ett företag som kommit igång som behöver hjälp att bli ännu bättre.
  • Företaget ska ha sin huvudsakliga verksamhet i Sala och/eller Heby Kommun.
  • Företaget kan vara ett aktiebolag, handelsbolag eller enskild firma.
  • Företaget ska vara villigt att, via våra sociala medier, dela med sig av insikter från utbildningen och hur hållbarhetsarbetet utvecklats. Syftet är att inspirera andra företag och visa att det är möjligt/hur vägen framåt kan se ut.