Hoppa till textinnehållet

Coronaviruset - information till dig som kund

Coronaviruset förändrar hela vårt samhälle – Sparande, lån, resor och företagets likviditet. Coronaviruset kan påverka många saker - både för privatpersoner och företagare.
 

På denna sida har vi samlat användbar information för dig som kund. 

Sala Sparbank inför amorteringslättnader för privat- och företagskunder

I den extrema situation vi just nu befinner oss i möter banken dagligen många privat- och företagskunder som påverkas av effekterna av covid-19. Företag med likviditetsproblem och privatpersoner som varslas om uppsägning är särskilt utsatta. Därför erbjuder vi nu möjlighet till amorteringsbefrielse.

utför du dina bankärenden

Som kund är du alltid välkommen att kontakta oss. Just nu rekommenderar vi dig att göra dina ärenden via appen, internetbanken eller per telefon: 0224 - 850 00

Digital devices with hands, tablet, laptop, smartphone

Smarta apptips

Av omtanke för de riskgrupper som finns och för att undvika att coronaviruset sprids vidare ber vi dig som känner dig sjuk eller har rest till något av riskområdena att undvika våra kontor. Vi ber dig istället använda vår app eller internetbank för att göra dina banktjänster.

skyddar du dig mot bedrägerier

Just nu passar många på att försöka luras. Men med kunskap om hur det brukar gå till kan du skydda dig. Vi har listat vad du bör tänka på, både som privatperson och företag.